۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰

با هدف تقدیر از فعالان قرآنی/

همایش مهر ولایت در بجنورد برگزار می‌شود

همایش مهر ولایت در بجنورد برگزار می‌شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به این استان همایش بزرگ مهر ولایت با هدف تقدیر از فعالان قرآنی و اجرا کنندگان طرح تلاوت نور در بجنورد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ثابت قدم وحید صبح پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش مهر ولایت، اظهار کرد: این همایش محوری شب نوزدهم مهرماه همزمان با دومین سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به منظور تقدیر از فعالان پايگاه هاي بسيج، خادمان و هيئت امناي مساجد و مجریان طرح تلاوت نور استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که سخنران محوری همایش مهر ولایت حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خواهد بود، اظهار داشت: این همایش در محل مسجد امام رضا(ع) بجنورد برگزار می شود.

ثابت قدم وحید در ادامه با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در خراسان شمالی با بیان این که 303 مركز طرح تلاوت نور در مساجد و دستگاه‌های اجرایی استان  مجری این طرح هستند، افزود: هدف از اجرای این طرح تبديل شدن قرآن به فرهنگ عمومي بوده و به همین دلیل می باید برای توسعه كمي و كيفي آن تلاش کرد.

وی با بیان این که طرح تلاوت نور را بزرگترين شبكه قرآني دانست كه در مساجد  و بعضي ادارات اجرا می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح در استان اجرا شده اما برای اجرای مرحله دوم آن نياز به برنامه ريزي دقيق تري در بحث تفسير قرآن داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: در همایش بزرگ مهر ولایت که با هدف تقدیر از فعالان قرآنی و اجرا کنندگان طرح تلاوت نور در بجنورد برگزار می شود؛ از 20 نفر از فعالان پايگاه هاي مجري طرح تلاوت نور كه در  بحث تفسير قرآن فعاليت دارند تقدير خواهد شد.

ثابت قدم وحید در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اظهار داشت: افزون بر برگزاری همایش مهر ولایت، برنامه های دیگری نظیر افتتاح کانون های فرهنگی هنری مسجد، چهار مركز فرهنگي ديجيتال، اعزام كاروان مهر ولايت در قالب تجهیزات كتابخانه هاي سيار به روستاها و... نیز به این مناسبت در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 2382211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha